گزارش تحول دیجیتال

تحول دیجیتال

 

 

دسترسی به شبکه متصل به جهان، اطلاعات بلادرنگ، بازارها و همچنین شبکه‌های اجتماعی که تأثیرات طولانی مدتی بر کیفیت زندگی انسان‌ها دارند، میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان توانمند کرده است. در این تحولات که چهارمین انقلاب صنعتی نامیده می‌شود، دسترسی گسترده به فناوری‌هایی مانند تلفن همراه، هوش مصنوعی، فضای ابری، تجزیه و تحلیل و سیستم‌ها، نحوه زندگی، کار و تعاملات ما را به طرز چشمگیری تغییر داده است.

تحول دیجیتال، همانطور که از نامش پیداست، فرآیند استفاده از فناوری‌های دیجیتال برای تحول و  تغییر در عملکرد، فرآیندهای کسب و کار، فرهنگ و تجربه مشتریان برای پاسخگویی به نیازها و الزامات بازار و کسب و کار است. به عبارتی، تحول دیجیتال نه فقط درباره پذیرش ابزارها یا نرم‌افزارهای جدید، بلکه درباره تغییر عملکرد و ارائه ارزش به مشتریان سازمان است به شکلی که سازمانی مناسب و کارآمد در عصر دیجیتال ایجاد کند.

 

برخی از مزایای تحول دیجیتال عبارتند از:

  • بهبود تجربه مشتری
  • افزایش بهره‌وری
  • بهبود مدل‌های کسب و کار
  • بهبود چابکی و نوآوری
  • همکاری بهتر
  • افزایش شفافیت

از آنجا که صنعت ارتباطات از راه دور (تلکام) نقشی اساسی در ایجاد این انقلاب دیجیتالی در زندگی ما بازی می‌کند، در سال 1400 گزارشی از روندهای تحول دیجیتال در صنعت تلکام توسط مجموعه گیتی نو آماده شد و برای برخی از شرکت های فعال این حوزه مثل همراه اول و ناک ارسال گردید.

امتیاز دهی:
5/5

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سایر نوشته ها

گزارش امنیت غذایی

گرمایش زمین، رشد جمعیت و ظهور تکنولوژی‌های جدید کشاورزی تنها بخش کوچکی از عواملی هستند که هر روز بر امنیت غذایی ساکنان این سیاره تاثیر می‌گذارند. بحران‌های جهانی از یک

بیشتر بخوانید ...